Jobben vår i dag er avgjørende for vår felles suksess
Aktsomhet og nøyaktighet i kommunikasjon
SalMar selger produkter til, og kommuniserer med, en stor kundebase. Som matprodusent er SalMar klar over sitt ansvar for å være transparent og dele informasjon om driftspraksis, matinnhold og all annen informasjon som er relevant for kunder, leverandører eller strategiske partnere. Ved ekstern kommunikasjon eller gjennomføring av markedsføringspraksis forplikter SalMar seg til følgende retningslinjer:
• Følg alltid relevant lovgivning om kommunikasjon og markedsføringspraksis, både nasjonalt og internasjonalt
• Gi alltid riktig informasjon uavhengig av hvordan den reflekterer selskapet
• Alltid kunne dokumentere eller validere påstander med fakta, vitenskapelig bevis og/eller beste praksis
• Ha alltid som mål å opplyse kunder, leverandører og strategiske partnere om det positive og utfordringene ved dagens havbruk
• Sponse kun organisasjoner eller aktiviteter som er i tråd med SalMars visjon, verdier og interesser
• Snakk aldri ned våre konkurrenter eller samarbeidspartnere
• Gjør aldri målrettet markedsføring mot et publikum som er yngre enn 18 år med mål om å øke salget