Policy Ansvarlig markedsføring v. 1.1

 

SalMar postulat:

Jobben vår i dag er avgjørende for vår felles suksess

 

Gjennomføring:

Aktsomhet og nøyaktighet i kommunikasjon

Policy Ansvarlig markedsføring

SalMar selger produkter til, og kommuniserer med, en stor kundebase. Som matprodusent er SalMar klar over sitt ansvar for å være transparent og dele informasjon om driftspraksis, matinnhold og all annen informasjon som er relevant for kunder, leverandører eller strategiske partnere. Ved ekstern kommunikasjon eller gjennomføring av markedsføringspraksis forplikter SalMar seg til følgende retnings­linjer:

         Følg alltid relevant lovgivning om kommunikasjon og markedsføringspraksis, både nasjonalt og internasjonalt

         Gi alltid riktig informasjon uavhengig av hvordan den reflekterer selskapet

         Alltid kunne dokumentere eller validere påstander med fakta, vitenskapelig bevis og/eller beste praksis

         Ha alltid som mål å opplyse kunder, leverandører og strategiske partnere om det positive og utfordringene ved dagens havbruk

         Sponse kun organisasjoner eller aktiviteter som er i tråd med SalMars visjon, verdier og interesser

         Snakk aldri ned våre konkurrenter eller samarbeidspartnere

         Gjør aldri målrettet markedsføring mot et publikum som er yngre enn 18 år med mål om å øke salget